Известие

Collapse
No announcement yet.

Алтернатор?

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
    Неслучайно използвах израза "идеален алтернатор". Няма проблем да се конструира такъв, който и при празен ход да може да осигури 100% от потенциала си. Но това не се прави поради това, че той би бил с по тежък ротор, откъдето с нежелано голям инерционен момент. От друга страна ситуацията в която е необходима 100% от мощността му при празен ход е рядко срещана. Поради това се прави компромис, който очевидно е приемлив.

    Нищо, че и в документацията (E-learn) се твърди:

    "A voltage governor, also built into the alternator, maintains the power supply at a constant voltage (14 V) throughout all load variation and engine speed ranges."

    Лично аз, силно се съмнявам в това твърдение
    О, несъмнено може да се проектира, но не би било ефективно, както спомена, за да гарантираш това цитирано и неизпълнимо изречение, при крайни и редки случаи.
    A20DTH ЖТД ама не баш
    1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
    Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

    Comment


    • Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
      Неслучайно използвах израза "идеален алтернатор"...
      Преди време имах една дискусия с баща ми(електроинженер) относно шайбите на пистовия ремък с намален диаметър.
      И с теб я бяхме коментирали тази тема, ако помниш.

      Той ми каза, че както и да променям предавателното число между КВ и алтернатора, механичната мощност в к.с. , която консумира алтернатора, за да зарежда акумулатора, ще си остане същата, без значение от оборотите.
      И колкото по-разреден е акумулатора и колкото повече консуматори има включени в момента, толкова по-трудно ще се върти алтернатора. А дали се върти с 2, 3 или 4 хил. оборота, нямало значение.

      Единствено бих спечелил някакви кончета от хидравличната помпа и компресора на климатика.

      Какво мислиш ти, прав ли е?
      156 2.0TS

      Comment


      • Баща ти е прав и това, което ти е казал за алтернатора в общи линии е вярно и за хидравличната помпа и компресора.

        Накратко - мощността не се променя от предавката. Променя се само въртящият момент.

        Можеш да вземеш за пример трансмисията. Дали се движиш на ниска или на висока предавка, отдаваната на колелата мощност е една и съща (ако пренебрегнем загубите в трансмисията). Различен е само въртящият момент. Гледай на въртящия момент, като сила за единица ъглово завъртане. Мощността пък е произведението от тази сила и оборотите.

        Въпросните кончета за които говориш касаят само инерционния въртящ момент. Т.е - само скоростта с която се променят оборотите на мотора. В установен режим, никакви кончета не печелиш
        Last edited by ecotronic; d.m.y г., 22:35.


        159 1.8 MPI
        166 2.0 TS (ex)

        Comment


        • Първоначално публикувано от alfa racer GTA Покажи съобщение
          Не зная, но ако този стар Ексайд Ексцел си го купувал ти, то това очевидно не е най-добрият вариант.Премиума е предназначен за нашите коли в него е използвана хибридна карбон технология за по-бързо зареждане.

          Аз съм с Macht clasic или нещо подобно, като явно това е базовият вариант и той не е подходящ за дизели над 2.0 обем и натоварени с електроника.Интересно, че в немският сайт пишат, че този вариант издържа до 18 месеца без дозареждане със зарядно, тоест на 18 месец най-късно трябва да се зареди.С него купих колата от предишния собственик.Точно на 18 месец от покупката (на акумулатора-април 2015г. според предишният собственик)акумулатора умря и трябваше да го зареждам на зарядно...

          В сайта на българския вносител такава информация няма.Както в немския сайт, така и в румънския сайт са МАCHT SILVER дават 5 години гаранция, а у нас за същия модел само 2-3 години ...

          Сега съм пред покупка-есента на акумулатор, след като моят съм го дозареждал 3 пъти досега.

          Започвам по следния ред:

          1. Мутлу силвър 90 или 95 амперчаса 850ампера- 22 килограма
          2. Маcht silver - 21.200 кг
          3. Exide Premium 85аh 800a - 20.800кг

          Настоящият направи 3 години и половина с 3 зареждания със зарядно.

          Това което трябва да се има предвид е, че 159-ката не е проектирана когато дневните светлини са били задължителни 24 часа в денонощието.

          Теориите, че тези светлини са почти без значение ги зная, но като слизам от колата, а жената редовно си остава в нея докато пазарувам и си слуша музика по 15-30 минути на гол акумулатор и като се има предвид, че зимата я карам по между 300 до 1200 км за около 6 месеца, като само около 200-300км са извънградско и се случва да не я паля по 20 дни, та дори макар и рядко по цял месец и акумулатора си "отпътува" ...

          Бях решил да върна старият Мacht 80 ah 720a и да ми отбият 20-на лева, но ще го запазя(аз си сега съм с него), тъй като зимата когато го заредя три седмици до 1 месец нямам проблем колата да си стои без да я паля и да си запали след този 1 месец дори и при отрицателни температури, а и отделно съм решил Мутлуто да го заредя преди да го кача на колата.
          Старият не съм то купувал аз, а беше на колата още преди покупката.И какво сега- този 77ah няма ли да ми върши работа?
          Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDmQ 200 к.с.

          Comment


          • Ще върши, що да не върши.

            Ама за нашите в книжката пише до 90 амперчаса.

            Просто по-малкият ще умре по-бързо при еднакви други условия.

            Единият ще започне да губи капацитет от 85 или 90 амперчаса и да кажем 800, 850 или 900 ампера начален ток, а твоят от 77 амперчаса и 780ампера.

            Според мен спазвай правилото да го зареждаш поне 2 пъти годишно - един път в началото на зимата= ноември или декември и втори път края на февруари или март месец.Ако го правиш 3 пъти - в началото, по средата и в края на зимата още по-добре.

            Ползвай си го със здраве, той ще си покаже.Иначе имам познат с Вектра 2005 или 2006 с 1.9 двигателя дизел, който е същият като на 159-ката мисля и той е със същият -купи го декември 2017г. и досега не е имал проблем.

            Ако се интересуваш ползвай търсачката във форума да видиш какви акумулатори са сложили колегите в колите си - 1.9 и 2.4 и ще останеш изненадан ...

            Имам познат с ФИАМ 95 амперчаса 850 ампера начален ток на 2.0 ВМ мотори 125 коня Санта фе 2005 или 2006г.
            Alfa Romeo 159 2.4 JTDm -200 алфистки коня+ 30/40/ до 50 тунинговани коня

            Comment


            • Късно разбрах, че акумулатори с доста по-големи Ah могат да се поставят на мястото!За 30-40 лв разлика щях да взема поне 90ah, но вече свърши.
              Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDmQ 200 к.с.

              Comment


              • Здравейте,

                Знаете ли, дали генераторите, вграждани във Алфа 156, 166, 147 с различните двигатели са с еднакво захващане?
                Както и дали биха станали от Ланча и Фиат.
                Ако са взаимозаменяеми ще имаме много по-голям избор, особено на по-мощните.
                Alfa 164 T.S.
                JEEP Grand Cheroke 4,7
                Alfa 147 1.6 T.S.

                Comment


                • Първоначално публикувано от BO Покажи съобщение
                  Това е така, но ако на дадените обороти не може да осигури необходимия ток, за да държи/регулира/достигне неибходимото напрежение, то последното е по-ниско от номинала на регулатора. Знаеш го това по-добре от мен. При празен ход на ДВГ-то, алтернатора се върти с около 2-3к оборота, което пак по общо правило се приема, че е във възможност да произведе 60-70% от номиналния си ток. И през това време ако товара е по-голям от възможностите му, то е абсолютно нормално да не може да достигне до изискуемото напрежение на регулатора.
                  Извинявай, ама сега го видях поста ти и за това сега ти отговарям.
                  Ако разгледаш една статорна намотка на генератор ще видиш, че тя е с минимум 12 полюса. Има и с осем. Освен това и статорът имитира шест-осем плюса. От тука лесно можеш да сметнеш, че при 1000 об/мин имаш ток с честота около 2-3 кΗ, което за силов изправител е предостатъчна. Алтернаторът има регулатор на напрежението, но не и на тока.
                  Хайде да си припомним как работи, защото това не го разбират мнозина и се чудят, какви ги бръщолевиме тука:
                  През реле-регулатора се подава ток към бобината на ротора, който е електромагнит, чиито ламели са срязани под ъгъл и имитират, грубо казано, многополюсен магнит. Когато се завърти ротора, в статорните намотки се индуцира трифазно ЕДН. Ако то се повиши над допустимите стойности, реле-регулатора намалява тока в статора и той пада. След като падне под долната си граница, той пак повишава тока и така стотици, до милиони пъти в секунда. Това зависи от граничната честота на крайният му транзистор. Двата електромагнита, които се получават от ротора и статора се противопоставят един на друг и за преодоляването на тая сила се грижи моторът. Очевидно е, че колкото повече е токът, който се черпи от алтернатора, толкова повече енергия се изисква от двигателя. Ето за това е изискването ремъкът да е опънат и да не приплъзва. Ето защо добре конструираният алтернатор няма нужда от високи обороти, а от здрав привод.
                  Все пак, когато оборотите са високи, алтернаторът работи по-добре, защото токът, който произвежда е с по-висока честота. При по-високата честота броят на намотките за волт са по-малко, както и сечението на магнитопровода. Очевидно е, че и токът в ротора ще е по-малък. За това и пръстените на ротора, при някои бавнооборотни дизели, изкарват четири-пет пъти по-малко време, защото работят на ниски обороти и токът през въпросните пръстени е голям постоянно и се износват. Охлаждането също е по-добро.
                  Въпреки очевидните преимущества на по-високите обороти, все пак дори оборотите на празен ход са напълно достатъчни алтернаторът да работи на 100% от мощността си, но е останало живо старото схващане, още от правотоковите динама, че в ниски обороти няма зареждане. Това е напълно вярно, но само за правотоковите. Иначе нямаше да измислят трифазните, променливотокови алтернатори.
                  На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
                  Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.

                  Comment


                  • Ще допълня казаното от теб по въпроса за формата на магнитопровода на ротора.
                    Тя не е еди каква си за да се обособят полюси а за да може въртейки се, магнитното поле по надлъжната ос да се изменя по синусов закон. Ако разгледаме междината между двете части на магнитопровода, виждаме точно една синусоида:



                    Защо имено синусоида а не някаква друга форма - примерно правоъгълна?

                    Защото индуцираното напрежение зависи от първата производна на закона по който се изменя магнитното поле. Демек - ако имаш синусоидално изменящо се поле, индуцираното напрежение ще следва косинусов закон и реално ще имаме само фазово отместване между двете.
                    Ако формата не е синусоидална а да речем -правоъгълна, то правите ъгли представляват точки на прекъсване от първи род и там първата производна има стойност безкрайност (на теория). Т. e - индуцираното напрежение щеше да притежава едни недопустимо високи пикове.


                    159 1.8 MPI
                    166 2.0 TS (ex)

                    Comment


                    • Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                      Ще допълня казаното от теб по въпроса за формата на магнитопровода на ротора.
                      Тя не е еди каква си за да се обособят полюси а за да може въртейки се, магнитното поле по надлъжната ос да се изменя по синусов закон. Ако разгледаме междината между двете части на магнитопровода, виждаме точно една синусоида:



                      Защо имено синусоида а не някаква друга форма - примерно правоъгълна?

                      Защото индуцираното напрежение зависи от първата производна на закона по който се изменя магнитното поле. Демек - ако имаш синусоидално изменящо се поле, индуцираното напрежение ще следва косинусов закон и реално ще имаме само фазово отместване между двете.
                      Ако формата не е синусоидална а да речем -правоъгълна, то правите ъгли представляват точки на прекъсване от първи род и там първата производна има стойност безкрайност (на теория). Т. e - индуцираното напрежение щеше да притежава едни недопустимо високи пикове.
                      Абсолютно вярно!
                      Пртосто се опитах да го обясня по-разбираемо
                      На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
                      Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.

                      Comment


                      • Здравейте,
                        Ремонтирах и моя генератор, поради шум от лагерите.
                        Задния лагер си беше добре, но предния (6303) беше останал без грес и шумеше.
                        Генератора се оказа, че е Denso - по-лошия вариант.
                        - За да се разглоби трябва да се разкербоват краищата на фазите към диодния мост, Статора остава към предната част на корпуса.
                        - Предния лагер е по-малък
                        - Четкодържателя се демонтира по-трудно.
                        Генератора го демонтирах от горе, след демонтаж на смукателните.

                        Поздрави.
                        Alfa 164 T.S.
                        JEEP Grand Cheroke 4,7
                        Alfa 147 1.6 T.S.

                        Comment


                        • Първоначално публикувано от Dany_iv Покажи съобщение
                          Здравейте,
                          Ремонтирах и моя генератор, поради шум от лагерите.
                          Задния лагер си беше добре, но предния (6303) беше останал без грес и шумеше.
                          Генератора се оказа, че е Denso - по-лошия вариант.
                          - За да се разглоби трябва да се разкербоват краищата на фазите към диодния мост, Статора остава към предната част на корпуса.
                          - Предния лагер е по-малък
                          - Четкодържателя се демонтира по-трудно.
                          Генератора го демонтирах от горе, след демонтаж на смукателните.

                          Поздрави.

                          Би било добре да подбереш лагер за по-височки обороти. Не всеки 6303 е добър за там.
                          На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
                          Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.

                          Comment


                          • Точно такъв сложих,

                            Здраве и успехи през новата 2019г. за всички.

                            Поздрави.
                            Alfa 164 T.S.
                            JEEP Grand Cheroke 4,7
                            Alfa 147 1.6 T.S.

                            Comment


                            • Здравейте , колеги да не отварям нова тема , искам да питам как най-безболезнено се сваля алтернатора на 159 2.4jtdm .

                              Comment


                              • На 2.4 знам, че е ужас. Не съм сигурен по спецификация дали не го даваха с вадене на ДВГ(както се сменя и ангренажа). Ама с подходящи инструменти го правят и без. Иначе моя го рециклираха и си оставиха ръцете по конзолата. Не знам дали от това не късах демпферната шайба два пъти след това.
                                Alfa Romeo 159 2.4 JTDm 06
                                Alfa Romeo 33 1.5 90hp 85
                                Ex: Alfa Romeo 156 1.8TS

                                Comment

                                Working...
                                X